söndag 27 januari 2019

Eget tema 3. Årets fågelräkning ( 19 / 365 )



 Då var årets fågelräkning avklarad och det har varit betydligt fler fåglar än det brukar :) Förr om åren så har fåglarna av någon anledning hållit sig undan just denna helgen. Jag har till och med haft besök av några Domherrar som nu kommit i stort sett varje dag senaste veckorna. Jag tycker det är väldigt roligt då jag aldrig haft några vid min fågelmatning förrän förra året då vi hade kallt och mycket snö men dom är så välkomna även i fortsättningen.....



7 kommentarer:

  1. Härligt med alla fåglarna. Vi har också räknat fåglar i helgen, men hade inte så många som du verkar haft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har matat dom sedan vi flyttade hit men aldrig sett Domherrar förrän i fjol så jag är jätteglad att dom kommit nu oxå....

      Radera
  2. Fin bild på alla fåglarna. Jag hörde att det tydligen var fler fåglar i år. Kul med roliga nyheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Jag hörde samma sak...roligt när det går åt det hållet och inte tvärtom.

      Radera
  3. Härligt med alla fåglar! Jag älskar Domherrar! Så vackra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker oxå om Domherrarna och dom har fortsatt komma så jag ser några varje dag.

      Radera
  4. Det blev några stycken att räkna :) Snyggt fångat.

    SvaraRadera